צריכת ביצים אינה מעלה את הסיכון למחלות לב ולשבץ מוחי, לפי מחקר

צריכת ביצים אינה מעלה את הסיכון למחלות לב ולשבץ מוחי, לפי מחקר

תזונה בריאה ללב שהיא דלה באופן טבעי בכולסטרול התזונתי יכולה לעזור להפחית את הסיכון למחלות לב ושבץ מוחי, אומרים החוקרים. אכילה של ביצה אחת ביום אינה קשורה לסיכון למחלות לב וכלי דם

 

יותר מדי כולסטרול בדם תורם להיווצרות משקעים עבים וקשים בעורקים, תהליך העומד בבסיס רוב מחלות הלב ושבץ מוחי.

 

הפחתת כולסטרול תזונתי על ידי התמקדות בתזונה כללית בריאה המחליפה שומנים רוויים בשומנים בלתי-רוויים נותרה עצה טובה לשמירה על רמת LDL (ליפופרוטאין בצפיפות נמוכה) בריאה, כך עולה מהייעוץ המדעי של איגוד הלב האמריקני.

 

ג'ואן ס. קרסון מ-UT Southwestern Medical Center אומרת כי שומנים רוויים – לרוב נמצאים במוצרים מן החי כמו בשר ומוצרי חלב מלאים בשומן, כמו גם שמנים טרופיים, צריכים להיות מוחלפים בשומנים בלתי רוויים כמו שמן תירס, שמן קנולה ושמן סויה. בנוסף, יש להגביל מאכלים עשירים בסוכרים ונתרן."

 

המטה-אנליזה הכלולה בייעוץ כללה ניסויי התערבות אקראיים, מבוקרים, וכאלה שתוכננו כדי להוכיח סיבה ותוצאה.

 

על פי המחקר שפורסם בכתב העת Circulation, קיים קשר תלוי מינון בין כולסטרול תזונתי לרמות גבוהות יותר של LDL סותם עורקים כאשר טווח הכולסטרול התזונתי שנבדק היה מעבר לזה שנאכל בדרך כלל.

 

קשר זה נמשך לאחר התאמה לסוג השומן התזונתי. בהתאם לייעוץ, באופן כללי, צריכת ביצים לא הייתה קשורה באופן משמעותי לעלייה בסיכון למחלות לב וכלי דם במחקרים שנבדקו.

 

על פי החוקרים, סביר לאכול ביצה אחת שלמה (או כמות שוות ערך לשלושה גרמים של שרימפס) מדי יום כחלק מתזונה בריאה לב לאנשים בריאים.

 

"התחשבות בקשר שבין כולסטרול תזונתי לבין סיכון למחלות לב ושבץ מוחי לא יכולה להתעלם משני היבטים של תזונה. ראשית, מרבית המזונות התורמים לכולסטרול בתזונה בארה"ב הם בדרך כלל עשירים בשומן רווי, המקושר חזק לסיכון מוגבר לעודף של LDL", אמרה קרסון. "שנית, אנו יודעים מגוף עצום של מחקרים מדעיים כי דפוסי תזונה בריאים ללב, כמו תזונה ים תיכונית וגישות תזונתיות לטיפול ביתר לחץ דם הן בעלות ערכים נמוכים של כולסטרול."

כתיבת תגובה

סגירת תפריט