מדענים מרצים להשלים טיפול אוראלי חדש ב-COVID-19 שעומד להחליף את פקסלווויד

חוקרים מאוניברסיטת רוטגרס מפתחים טיפול פומי חדש ל-COVID-19, Jun12682, שהראה פוטנציאל במחקרים בבעלי חיים להשלים או להחליף את Paxlovid. תרופה חדשה זו מכוונת לחלבון ויראלי מרכזי ואינה מפריעה לתרופות אחרות, ומציעה יתרונות משמעותיים על פני הטיפולים הנוכחיים.

חוקרי רוטגרס מקדמים טיפול פוטנציאלי חדש ל-COVID-19, Jun12682, אשר יעיל במחקרים בבעלי חיים ותואם לתרופות אחרות, בניגוד לטיפול המוביל הנוכחי, Paxlovid.

חוקרים בראטגרס מאמינים שהם בין המובילים בפיתוח אוראלי COVID 19 טיפול שיכול להשלים או להחליף את Paxlovid, תרופה אנטי-ויראלית המסייעת במניעת אשפוזים בקרב חולים בסיכון גבוה.

הדו"ח שלהם, שפורסם בכתב העת מַדָעמראה שתרופה חלופית, מעכב פרוטאז דמוי פפאין ויראלי, מעכבת את התקדמות המחלה בבעלי חיים, צעד הכרחי לפני ניסויים בתרופות בבני אדם.

"COVID-19 נותרה סיבת המוות השלישית המובילה במדינה, כך שכבר יש צורך עצום באפשרויות טיפול נוספות", אמר ג'ון וואנג, מחבר המחקר הבכיר ופרופסור חבר המנהל מעבדת מחקר בבית הספר ארנסט מריו של רוטגרס. בֵּית מִרקַחַת. "הצורך הזה יגדל יותר דחוף כאשר, באופן בלתי נמנע, COVID-19 עובר מוטציה בדרכים שמונעות מפקסלווויד לפעול."

פיתוח של תרופה חדשה

צוות רוטגרס קיווה לייצר תרופה שמפריעה לפרוטאזות דמוי פפאין ויראלי (PLpro), חלבון שמבצע פונקציות חשובות בכל הזנים הידועים של COVID-19.

יצירת תרופה כזו דרשה מידע מפורט על המבנה של PLpro, אותו קיבל הצוות של וואנג ממעבדת ארנולד במרכז רוטגרס לביוטכנולוגיה ורפואה מתקדמת (CABM).

ידע מדויק על המבנה של PLpro אפשר לצוות של וואנג לתכנן ולסנתז 85 מועמדים לתרופות שיתקשרו עם ולהפריע – לחלבון החיוני הזה.

"מבני הגביש של PLpro הראו סידור בלתי צפוי של האופן שבו מולקולות המועמדות לתרופה נקשרות ליעד החלבון שלה, מה שהוביל לרעיונות עיצוב חדשניים שיושמו על ידי צוות הכימיה הרפואית של פרופסור וואנג", אמר אדי ארנולד, שהוא פרופסור ב-CABM ובמחלקת רוטגרס של כימיה וביולוגיה כימית.

בדיקות מעבדה קבעו כי התרופה היעיל ביותר מבין אותם מועמדים, תרכובת המכונה Jun12682, עיכבה מספר זנים של SARS-CoV-2 נגיףכולל זנים המתנגדים לטיפול בפקסלווויד.

בדיקות שלאחר מכן על עכברים נגועים ב-SARS-CoV-2 על ידי מעבדת Deng באוניברסיטת אוקלהומה סטייט הראו שטיפול פומי עם Jun12682 הפחית את עומסי הריאות והנגעים הנגיפיים תוך שיפור שיעורי ההישרדות.

"הטיפול שלנו היה יעיל בעכברים בערך כמו פקסלווויד בניסויים הראשוניים שלו בבעלי חיים", אמר וואנג, שהוסיף שלתרופה הניסיונית נראה שיש לפחות יתרון מרכזי אחד על פני התרופה הישנה יותר.

"פקסלווויד מפריע להרבה תרופות מרשם, ורוב האנשים שמתמודדים עם הסיכון הגבוה ביותר ל-COVID-19 נוטלים תרופות מרשם אחרות, כך שזו בעיה אמיתית", אמר וואנג. "בדקנו את המועמד שלנו Jun12682 נגד אנזימים עיקריים המטבולים תרופות ולא ראינו שום הוכחה שזה יפריע לתרופות אחרות."

רוטגרס הגישה בקשות לפטנט עבור Jun12682, יחד עם 84 המועמדים האחרים לתרופות, ומחפשת שותפים שיעזרו להניע את המועמד לתרופה קדימה בשלבים נוספים של בדיקות ופיתוח.