SciTechDaily

ניקולס

נקה עור קדימה: מדענים חושפים את סוד האומגה 3 והדיאטה הים תיכונית

מחקרים מראים כי אימוץ התזונה הים תיכונית והשלמה עם חומצות שומן אומגה 3 מורידים משמעותית את חומרת האקנה ומשפר את איכות החיים. המחקר מדגיש את הצורך בשילוב ניהול תזונתי עם טיפולי אקנה מסורתיים וקורא למחקרים מפורטים יותר כדי לחדד את ההמלצות התזונתיות.

מחקר הדגיש שתזונה ים תיכונית בשילוב עם תוספי אומגה 3 יכולה להפחית ביעילות את נגעי האקנה ולשפר את איכות החיים, והציעה התאמות תזונתיות כתוספת שימושית לטיפולי אקנה קונבנציונליים.

מחקר חדש מצא כי שמירה על התזונה הים תיכונית ונטילת אומגה 3 שומנית חוּמצָה תוספי מזון הובילו להפחתה משמעותית בנגעי עור דלקתיים ולא דלקתיים, כמו גם לשיפור באיכות החיים. המחקר, שכלל 60 אנשים עם אקנה קלה עד בינונית, פורסם היום (10 ביולי) ב- כתב העת לרפואת עור קוסמטית.

בתחילת המחקר, בקרב 98.3% מהמשתתפים נמצאו חסרים בחומצות שומן אומגה 3. אלו שהשיגו את רמות היעד של אומגה 3 במהלך המחקר חוו ירידה משמעותית בחומרת האקנה.

"אין לשקול התערבויות בסגנון חיים, כולל המלצות תזונתיות, בניגוד לתרופות מרשם, אלא כתוספת חשובה לכל תוכנית טיפול מודרנית באקנה", אמרה הסופרת המקבילה אן גרטלר, MD, מאוניברסיטת לודוויג מקסימיליאן במינכן, בגרמניה. . "מחקרים עתידיים צריכים להתבסס על הבסיס שהונחו על ידי הממצאים הנוכחיים שלנו בעיצוב אקראי מבוקר פלצבו כדי לשפר המלצות תזונתיות לחולי אקנה."

איור מזון לתזונה ים תיכונית בריאה

התזונה הים תיכונית מבוססת על הרגלי האכילה המסורתיים של מדינות לאורך הים התיכון, תוך התמקדות בצריכה גבוהה של פירות, ירקות, דגנים מלאים ושמן זית. דגים, עופות וקטניות מספקים חלבון, בעוד שבשר אדום מוגבל. דיאטה זו ידועה בזכות היתרונות הקרדיווסקולאריים שלה ותפקידה בקידום אריכות ימים ובריאות כללית.

הדיאטה הים תיכונית

התזונה הים תיכונית היא דפוס תזונה בהשראת הרגלי האכילה המסורתיים של אנשים ממדינות הגובלות לים התיכון, כמו איטליה, יוון, ספרד וחלקים מהמזרח התיכון. הוא מדגיש צריכה גבוהה של פירות, ירקות, דגנים מלאים, קטניות ואגוזים. שמן זית הוא המקור העיקרי לתוספת שומן, הידוע בזכות תכונותיו הבריאותיות ללב.

מקורות חלבון מופקים בעיקר מדגים ועופות, כאשר בשר אדום נצרך רק מדי פעם. מוצרי חלב, כמו גבינה ויוגורט, נצרכים במתינות. התזונה כוללת גם צריכה מתונה של יין, בדרך כלל יין אדום, במהלך הארוחות.

סימן היכר של הדיאטה הים תיכונית אינו רק המרכיבים; הוא מתמקד גם בהנאה מארוחות עם בני משפחה וחברים. הדיאטה זוכה להכרה נרחבת בזכות היתרונות שלה בהפחתת הסיכון למחלות לב ונקשרה לרמה נמוכה יותר של כולסטרול LDL (רע), סוג הכולסטרול שקשור למחלות לב ומוות מוקדם. בנוסף, זה נקשר לשכיחות מופחתת של סרטן, פרקינסון ו אלצהיימר מחלות. דיאטה זו זוכה לשבחים על גישתה המאוזנת והבריאה ללב, המשלבת מגוון מזונות עשירים בחומרים מזינים וטעמים ושמה דגש על אורח חיים של פעילות גופנית סדירה.

מזונות אומגה 3

חיוני לבריאות האדם, חומצות שומן אומגה 3, כולל ALA, EPA ו-DHA, חייבות להתקבל באמצעות תזונה או תוספי מזון. שומנים אלו חיוניים לתפקוד המוח ולבריאות הלב וכלי הדם, כאשר EPA ו-DHA משמני דגים ידועים במיוחד בתכונות האנטי דלקתיות שלהם. תוספי אומגה 3 עוזרים לגשר על פערים תזונתיים, במיוחד אצל אנשים שצורכים מעט דגים שמנים.

חומצות שומן אומגה 3

חומצות שומן אומגה 3 הן שומנים חיוניים שהגוף אינו יכול לייצר בעצמו, ולכן יש להשיגם באמצעות תזונה או תוספי מזון. ישנם שלושה סוגים עיקריים של חומצות שומן אומגה 3: חומצה אלפא-לינולנית (ALA), חומצה איקוספנטאנואית (EPA) וחומצה דוקוסהקסאנואית (DHA). ALA נמצא בעיקר בשמנים צמחיים כמו זרעי פשתן, סויה וקנולה, בעוד EPA ו-DHA נמצאים בדרך כלל בשמנים ימיים מדגים ואצות.

תוספי אומגה 3 פופולריים בשל היתרונות הבריאותיים הפוטנציאליים שלהם, במיוחד EPA ו-DHA, אשר מאמינים כי הם תומכים בבריאות הלב, מפחיתים דלקות ותורמים לבריאות המוח והעיניים. תוספי מזון אלה מופקים בדרך כלל משמן דגים, שמן קריל ושמן אצות, מה שהופך אותם למתאימים להעדפות תזונתיות שונות, כולל אלה של צמחונים וטבעונים הבוחרים במקורות מבוססי אצות.

ניקולס